Okrugli stol o pravima potrošača

mira

 

Hrvatske tvrtke spremno prihvatile EU regulativu o pravima potrošača prilikom kupnje na internetu

Zagreb, 3. prosinca 2014. – Pet vodećih hrvatskihtvrtki koje se bave online trgovinomspremno su prihvatilenovu regulativu o pravima potrošača prilikom kupnje na internetu. Institucije moraju povećati napore i provjeravati poštuju li novu regulativu i ostale tvrtke koje se bave online trgovinom u Hrvatskoj - zaključci su okruglog stola na temu prava potrošača prilikom kupnje na internetu koji je organiziran u sklopu informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!"


Sven Roehr iz Europske komisije (Opća uprava za pravosuđe i potrošače) je tim povodom izjavio: "Hrvatska je obavila svoj posao po pitanju donošenja nacionalnih zakona koji daju potrošačima velika prava, a tvrtkama jasna zaduženja. Sada je vrijeme za provođenje pravila u praksi i za provjeru pridržavaju li se online trgovci nove regulative, jer će to dovesti do povećanja povjerenja u online trgovinu".

info3Predstavnici online trgovaca Mondo Internet Supershop, Crno Jaje, Kolektiva, te Emmezete i Eko Severa predstavili su svoje najbolje poslovne prakse po pitanju poštivanja novih potrošačkih prava u svom online poslovanju. Istaknuli su važnost stvaranja  inicijative u suradnji s institucijama i potrošačkim udrugama kako bi se identificirale web stranice koje su sigurne i kojima potrošači mogu vjerovati da će poštivati njihova prava.

Okrugli stol potaknuo je konstruktivnu debatu o primjeni potrošačkih prava prilikom kupnje na internetu između svih ključnih dionika - institucija, potrošačkih udruga te pet hrvatskih tvrtki koje se bave online trgovinom, a koje su se među više od deset pozvanih odazvali za sudjelovanje.

Predstavnik Ministarstva gospodarstva Jan Sulik, kao i Ivo Majerski iz HAKOM-a su se usuglasili da prvi sljedeći korak u poticanju razvoja tržišta online trgovine u Hrvatskoj mora biti izgradnja povjerenja između potrošača, tvrtki i institucija. Statistike pokazuju da velik broj potrošača istražuje proizvode i usluge na internetu, no manji postotak ih se odlučuje na kupnju, a posebno se to odnosi na odluku o prvoj kupovini putem interneta, koju treba ohrabrivati.

Vlado Biljarski iz splitskog savjetovališta Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske je naglasio kako ne zaprimaju velik broj pritužbi potrošača o kršenju njihovih prava prilikom kupnje na internetu, no da je negativna percepcija potrošača o online kupnji uzrokovana negativnim medijskim napisima o nekim internetskim trgovinama koje su kršile potrošačka prava. Rekao je da potrošači trebaju dobiti jasnije informacije prije same kupnje, a ako dođe do problema, trebaju uputiti pisani prigovor trgovcu, a ne pokušati riješiti svoj problem putem telefona.

Sve relevantne informacije o pravima potrošača prilikom kupnje na internetu kao i o ostalim potrošačkim temama mogu se pronaći na službenoj web stranici informativne kampanje Europske komisije "Potrošači, upoznajte svoja prava!" www.prava-potrosaca.hr, kao i na Facebook stranici kampanje.

Za više informacija kontaktirajte:

Anu Tkalec Barić, Dialog komunikacije, tel. 01/4557 221, email  Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript